loading...

راسخ

بازدید : 31373
دوشنبه 17 مهر 1402 زمان : 19:46

لگولند دبی - Dubai Legoland - بیسان گشت دارای بیشترین تعداد طبقه در دنیا، بالاترین طبقه اشغال شده، بالاترین سکوی رصد در فضای باز، آسانسور با طولانی ترین مسافت طی شده و دارای بلندترین آسانسور خدماتی در دنیا می باشد. از همین رو در دبی یکی از بهترین شهرهای امارات برای اقامت و زندگی و همچنین کشور امارات تعداد زیادی هتل ۵ ستاره و لوکس مشغول به فعالیت هستند. اگر می خواهید در زمان های خلوت رزرو تور دبی را انجام دهید و به برج خلیفه بروید، بهترین زمان فروردین تا مهر است. حالا برج خلیفه در مجموع ۲۰۹ طبقه دارد که به دو بخش، ۱۶۳ طبقه اصلی برج به اضافه ۴۶ طبقه بنای مخروطی، تقسیم میشوند. با این که آسمان خراش خلیفه خودش به تنهایی جاذبه ای در شهر دبی محسوب می شود. با توجه به اینکه برج خلیفه در یکی از مناطق گرم و خشک دنیا واقع شده است، سیستم فاضلاب آن دارای سیستم خنککننده خودکار است که در هوای گرم، فاضلاب را خنک میکند تا از رشد باکتریها و بوی ناخوشایند جلوگیری شود. این ساحل که در مجاورت پارکی با همین نام قرار دارد به برج العرب هم دید دارد. لابی آتریوم برج العرب بلندترین آن در نوع خود در جهان بسیار بی نظیر است. مساحت دبی مال بیش از یک میلیون و دویست و هفت هزار و دویست و سی و نه متر مربع است که برابر با 50 زمین فوتبال می شود. حدود 90 کشور در دهکده دبی غرفه دارند که به ارائه محصولات سنتی و فرهنگ کشور خود میپردازند. اقامت در هتلهای منطقه مارینا و جمیرا برای افرادی که به هدف خرید با هزینه اقتصادی به دبی سفر میکنند، چندان مناسب نیست، چرا که هم هزینه اقامت در هتلهای لاکچری این دو ناحیه بالا است و هم برج خلیفه، دبی مالی، دیره و شهر قدیمی دبی نیز از این دو ناحیه فاصله زیادی دارند.

آب و هوای این منطقه بسیار مطلوب است و لذت قایق سواری و تماشای مناظر اطراف را دو چندان میکند. علاوه بر تماشای مسابقات میتوانید به محل نگهداری و چرای شترها هم بروید. جهت ورود به سکوهای تماشا به طبقه منفی 1 دبی مال بروید و با مشاهده علائم راهنما (علامت های راهنمایی برای رفتن به سکوهای تماشا) خود را به سکوها برسانید. دیگر نکته مهم این که حتماً قبل از تهیه بلیط سکوهای تماشا، آب و هوای دبی را بررسی کنید. اگر کودکی دارید که از تماشای ماهی ها لذت می برد می توانید اورا به دست مربیان مجموعه بسپارید تا یک تجربه جالب را به دست بیاورند. سکوی تماشای «At The Top SKY» تمامی ایام هفته و طول روز از 7 صبح تا 10 شب باز می باشد. دقیقاً چه مدت طول کشید تا برج خلیفه ساخته شود؟ اگر دوست دارید با برج خلیفه دبی بیشتر آشنا شوید و این اعجوبه قرن را کامل بشناسید، تا انتهای این مطلب بامجله گردشگری فلای تودی همراه باشید. برای رزرو هتل آرمانی دبی میتوانید به راحتی از طریق فلای تودی اقدام کنید. کودکان زیر ۱۰ سال اجازه دارند در ماموریتهای سرگرمکننده این بخش شرکت کنند و برای کشفیات، دستاوردها و خلاقیتهایی نشان دریافت کنند که از خود به نمایش میگذارند.۶.

یکی از پاساژ های قدیمی دبی، پاساژ بورجومان است که محیطی خانوادگی و دوستانه دارد. 4-پایداری و استفاده مجدد از منابع از دیگر حقایق آسمان خراش است. ✦ واقعیت های جالب خلیفه برج خلیفه که می توانید واقعاً تحسین کنید پایداری و استفاده مجدد از منابع است. جالب است که بدانید برج خلیفه دبی رکوردهای زیادی را شکست که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت. اپراتور فرودگاه دبی اینترنشنال (DXB) گفت که میانگین زمان انتظار در بخش کنترل پاسپورت این فرودگاه در سال 2022 برای بیش از 69 درصد از مسافرانی که به خارج از دبی سفر میکردند کمتر از 5 دقیقه بوده است. خیره کننده ترین عکسها از نمای بیرونی برج از سوق مدینه به ثبت رسیده است. مسلماً دیدن نقاط شهر از بلند ترین آسمان خراش جهان، جذابیت مخصوص به خود را دارد. این هتل در منطقه دیره بنا شده و چشماندازی زیبا از شهر و مراکز خرید دارد. میخواهید بدانید چهکارهای دیگری میتوان در محله میردف دبی انجام دارد، راهش این است که همینالان برنامه­ای برای سفر دبی تدارک ببینید و بهسوی این منطقه پرواز کنید. با تلسکوپ های تعبیه شده در لانژ برج خلیفه می توانید کهکشان را ببینید و در زمان غروب آفتاب نوشیدنی های مخصوص را نوش جان کنید و از سپری کردن ساعاتی با دوستان خود لذت ببرید. سوسن عنکبوتی که گیاه بومی قاره آمریکاست هم منبع الهام طراحی ظاهری برج خلیفه بود. این بهشت به عنوان بزرگترین پارک پروانه های سرپوشیده جهان، از یک گلخانه با دمای کنترل شده پر از بیش از 15000 پروانه از بیش از 50 گونه مختلف تشکیل شده است که به زیبایی در 10 گنبد با طراحی سفارشی پخش شده اند. یکی دیگر از جاذبه ای دیدنی دبی، فواره های آن است که به صورت موزیکال می باشد.

این فواره یکی از بزرگ ترین فواره های موزیکال جهان به شمار می رود که دقیقا در مقابل برج خلیفه واقع شده است. ✦ برای تکمیل برج خلیفه بیش از 110 هزار تن بتن ، 55000 تن میلگرد فولادی و 22 میلیون ساعت کار طول کشید. آسمان خراش بسیار بلند برج خلیفه دبی با ارتفاع 829.8 متر در دان تان شهر دبی بلندترین سازه دست بشر در دنیاست و دارای طرفداران بسیاری می باشد ، این برج باشکوه که ساختنش 5 سال به طول انجامید یکی از جاذبه های برجسته در سرتاسر خاورمیانه می باشد و در سال 2010 میلادی افتتاح گردید و پیشنهاد ما برای شما عزیزان در سفر به دبی می باشد که دیدن از آن را از دست ندهید . 11 طبقه از برج خلیفه مختص به هتل آرمانی است، این هتل لاکچری امکانات فراوانی را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد و طبعا مسافران می توانند اقامتی رویایی را در این هتل 5 ستاره در دبی تجربه نمایند. زیرا ورودی برج مختص افراد ساکن، شاغل و میهمانان هتل و رستوران اتمسفر است. برج خلیفه در مرکز شهر دبی و در خیابان شیخ زاید واقع شده است و ورودی آن در داخل دبیمال قرار گرفته است. اگر سه بال مجزا برای برج متصور شویم میتوان گفت در هر یک از بالها یک ورودی برای برج تعبیه شده است. دبی را باید شهری زیبا دانست که شکوه ساختمانهای بلند و سر به فلک کشیدهاش اولین چیزی است که با آمدن نامش به ذهنها میآید. این مجتمع شامل برجهای زیبا و منحصربهفردی را شامل میشود که انواع آپارتمان فوق لاکچری و هتلهای بسیار مجلل را در اختیارتان قرار میدهند. هتل آرمانی برج خلیفه دبی، مجموعهای پنج ستاره و یکی از معروفترین هتلهای این شهر است. رستوران های شیک و لاکچری آرمان از استراحتگاه های برج خلیفه برای صرف لذیذترین غذاهای عربی و بین المللی هستند.

در این مرکز خرید دبی شما می توانید هرآنچه نیاز دارید را از برند های لوکس جهانی خریداری کنید. ساعت کار این مرکز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می باشد. یکی از نکاتی که در مارینا مال شاید بیشتر برای ایرانی ها جلب توجه کند این است که در این مرکز خرید می توان تجار ایرانیِ زیادی را خواهید که در این مجموعه به کسب و کار مشغول هستند . 6- 12000 کارگر بر روی این برج کار می رده اند که در طی مدت زمان 6 سال، 4 کارگر از بین رفته اند. برای تکمیل برج خلیفه بیش از 110000 تن بتن، 55000 تن میلگرد فولادی و 22 میلیون ساعت کار صرف شده است. هرچند که دیدن برج خلیفه در میان ابرها نیز بسیار خیره کننده است. سکو تماشا « at the top » که در طبقه 124 و 125 آسمان خراش قرار گرفته از یکشنبه تا چهارشنبه 10 صبح تا 10 شب و پنج شنبه تا شنبه از 10 صبح تا 12 شب به روی گردشگران باز است. سکوی (at the top) در طبقه 124 شروع به کار نمود. دهکده جهانی هر سال کمی تغییر میکند و جاذبههای جدید و هیجانانگیز، سرگرمی، خرید و غذا را به ارمغان میآورد. در کنار جاذبههای تفریحی بالیوود پارک دبی، رستورانها و کافههای متعددی برای سرو غذاهای سنتی و فست فودی مناسب برای هر سلیقه و ذائقهای وجود دارند که آماده پذیرایی از مهمانان هستند. علت محبوبیت این پارک آبی قرار گرفتنش کنار ساحل و همچنین داشتن تم دریا است. در این پارک بساط بهترین سرگرمیهای آبی برای کودکان مهیاست. اردیبهشت آنلاین: دبی به عنوان مهمترین مقصد توریستی در همسایگی کشورمان، از دیرباز تاکنون یکی از بهترین گزینهها برای سفر ایرانیان محسوب میشود. حتی اگر در هتل Atlantis اقامت ندارید، می توانید به فروشگاه ها و رستوران های موجود در لابی دسترسی پیدا کرده و از جاذبه های دیدنی آن لذت ببرید.

دیدن آبزیان کوچک تنها بخشی از دیدنی های آکواریوم دبی است. 5- سرعت آسانسور برج خلیفه 10 متر در ثانیه است که این آسانسور را در زمره سریع ترین آسانسور های جهان قرار می دهد. چند نفر در ساخت برج خلیفه کشته شدند؟ 12- بیش از 30 هزار نفر می توانند در برج خلیفه اقامت داشته باشند. برج خلیفه امارات نمایش استثنایی از یک کار هنری می باشد و بی دلیل نیست که به جواهر دبی مشهور می باشد. این مسجد علاوه بر اینکه یک عبادتگاه میباشد یکی از آثار هنری برجسته با تلفیقی از معماری شرق و غرب است. یک تراس بدون سقف در ارتفاع 452 متری وجود دارد که تقریبا میان برج قرار گرفته است. تحسین برانگیز است که در مرتفع ترین رستوران جهان غذای خود را نوش جان کنید و از چشم اندازهای پانوراما و خیره کننده شهر دوبی لذت ببرید. دراینخصوص بهتر است بدانید که موزه های دبی به موارد گفته شده ختم نمیشود و از دیگر موزههای جذاب دبی میتوان به موزه پلیس، موزه تاریخ طبیعی، موزه آینده و… همانطور که میدانید دبی شهری بیابانی با آبوهوایی گرم و خشک بوده و آفتاب تابستان آن سوزان است؛ ازاینرو اگر تاب گرمای ۴۰ درجه تابستان این شهر را ندارید، بهتر است برای ماجراجویی در قلب این کویر مدرن فصلهای پاییز و زمستان را انتخاب کنید. واقعا دیدنی بود طلوع آفتاب از بلندترین ساختمان دنیا.

همچنین در امتداد سواحل، صندلیهای آفتابگیر و کابینهایی وجود دارد که برای آفتاب گرفتن اجاره داده میشوند. این تراس از فضای رو باز ۱۰ هزار متری و دو استخر به همراه کلبههای کوچک یا کابانا تشکیل شده و سکوهای آفتابگیر آن تا دریا امتداد یافتهاند. قیمت بلیط سکوهای تماشا متفاوت است. یکی از بزرگ ترین آکواریوم های سرپوشیده جهان، آکواریوم دبی است که بیش از هزاران جانور دریایی و آبزی با 140 گونه مختلف در آن زندگی می کنند. بسیاری از فعالیتهایی که میتوان در اسکی دبی انجام داد کودکان و بزرگسالان را سرگرم میکند. در این پارک تعدادی نزدیک بر 100 بازی وجود داشته و می تواند تمام طول روز شما را سرگرم نگه دارد. این کشور از لحاظ استراتژیک دارای موقعیتی حساس و حیاتی است و در طول ورودیهای جنوبی تنگه هرمز و نقطه مهم ترانزیتی برای صادرات نفت خام جهان قرار دارد. به صد و بیست و چهارمین طبقه که دومین سکوی مشاهده بلند روباز جهان است بروید تا چشم اندازی بی وقفه از خط افق آسمان دبی و اطراف این شهر را نظاره گر باشید زیرا برج خلیفه یکی از جاذبه های مهم دبی می باشد . صاحب واقعی برج خلیفه کیست؟ نام این برج امارات از شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، حاکم ابوظبی و به پاس کمکی که ابوظبی به دبی برای ساخت این برج کرد، برگرفته شده است. حمل و نقل عمومی دبی مانند اتوبوس دبی، مترو دبی و تاکسی دبی می توانند شما را از هر نقطه ای به بزرگراه شیخ زائد و آسمان خراش خلیفه برسانند. همچنین برندهایی مانند گوچی، پرادا و ویتون در انجا شعبه دارند و میتوانید اجناس اصل را از آنجا تهیه کنید.

660 لامپ و 50 پروژکتور وظیفه نورپردازی آب نما را دارند که با توجه به موزیک تغییر رنگ می دهد. به همین دلیل، بیشتر مسافرانی که خواهان سفر به یاد ماندنی در دبی هستند، هتل های چند ستاره را انتخاب می کنند؛ هتل هایی که در سراسر جهان منحصر به فرد هستند و مسافران را با ارائه امکانات و خدمات منحصر به فرد و لوکس شگفت زده می کنند. نمایشگاه بین المللی پارچه و پوشاک دبی نمایشگاهی منحصر به فرد در صنعت پوشاک و نساجی است که به دلیل اهمیت هر شش ماه یک بار برگزار می شود. بدین گونه که شما سوار خط قرمز مترو می شوید و در ایستگاه برج خلیفه پیاده می شوید. این ساختمان در ابتدا برج دبی نامگذاری شد اما به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی ، خلیفه بن زاید آل نهیان تغییر نام داد. ضمن این که در اطراف بلوار محمد بن راشد نیز آثار هنری مختلفی گذاشته است. در این برج 828 متری یک طبقه به اثرات هنری اختصاص داده شده تا یک پیوند فرهنگی بین جوامع بین المللی ایجاد شود. ارتفاع برج خلیفه به طرز حیرت انگیزی 828 متر (2716.5 فوت) بلندی دارد که بر فراز دبی افزایش می یابد.

لانژ آسمان خراش خلیفه در طبقه های 152، 153 و 154 برج واقع شده و بلند ترین سالن لانژ جهان هم به شمار می رود. اما بهترین زمان بازدید از آسمان خراش خلیفه از 10 صبح تا 12 ظهر و قبل از تعطیلی سکوهای تماشا است. قیمت غذاهای رستوران اتمسفر برج خلیفه از 160 درهم شروع شده و تا 399 درهم ادامه می یابد. رستوران اتمسفر دبی مرتفع ترین رستوران جهان است که در طبقه 156 برج خلیفه قرار دارد. تنها افرادی اجازه ورود به برج خلیفه را دارند که ساکن خود برج یا میهمان هتل آرمانی دبی باشند. شکل اصلی این ساختمان الهام گرفته از بادبان گشتی ماهیگیری عربی است که حدود 321 متر تا بالای آنتنش ارتفاع دارد. 18- 530 هزار متر مربع کل مساحت برج است که 170،000 متر مربع برای آپارتمان های مسکونی و 28،000 متر مربع برای قسمت های تجاری استفاده شده است. این برج 828 متر ارتفاع دارد و دارای 163 طبقه ، 1000 واحد آپارتمان ، 49 طبقه اداری ، 4 استخر و هزاران امکانات دیگر که در پایین مفصل به آن خواهیم پرداخت تا زمانی که با تور دبی به این شهر سفر می کنید با این برج عظیم و با شکوه بیشتر آشنا شوید. ضمن این که رژه و بازی پنگوئن ها می تواند شما را حسابی سرحال بیاورد.

لگولند دبی - Dubai Legoland - بیسان گشت دارای بیشترین تعداد طبقه در دنیا، بالاترین طبقه اشغال شده، بالاترین سکوی رصد در فضای باز، آسانسور با طولانی ترین مسافت طی شده و دارای بلندترین آسانسور خدماتی در دنیا می باشد. از همین رو در دبی یکی از بهترین شهرهای امارات برای اقامت و زندگی و همچنین کشور امارات تعداد زیادی هتل ۵ ستاره و لوکس مشغول به فعالیت هستند. اگر می خواهید در زمان های خلوت رزرو تور دبی را انجام دهید و به برج خلیفه بروید، بهترین زمان فروردین تا مهر است. حالا برج خلیفه در مجموع ۲۰۹ طبقه دارد که به دو بخش، ۱۶۳ طبقه اصلی برج به اضافه ۴۶ طبقه بنای مخروطی، تقسیم میشوند. با این که آسمان خراش خلیفه خودش به تنهایی جاذبه ای در شهر دبی محسوب می شود. با توجه به اینکه برج خلیفه در یکی از مناطق گرم و خشک دنیا واقع شده است، سیستم فاضلاب آن دارای سیستم خنککننده خودکار است که در هوای گرم، فاضلاب را خنک میکند تا از رشد باکتریها و بوی ناخوشایند جلوگیری شود. این ساحل که در مجاورت پارکی با همین نام قرار دارد به برج العرب هم دید دارد. لابی آتریوم برج العرب بلندترین آن در نوع خود در جهان بسیار بی نظیر است. مساحت دبی مال بیش از یک میلیون و دویست و هفت هزار و دویست و سی و نه متر مربع است که برابر با 50 زمین فوتبال می شود. حدود 90 کشور در دهکده دبی غرفه دارند که به ارائه محصولات سنتی و فرهنگ کشور خود میپردازند. اقامت در هتلهای منطقه مارینا و جمیرا برای افرادی که به هدف خرید با هزینه اقتصادی به دبی سفر میکنند، چندان مناسب نیست، چرا که هم هزینه اقامت در هتلهای لاکچری این دو ناحیه بالا است و هم برج خلیفه، دبی مالی، دیره و شهر قدیمی دبی نیز از این دو ناحیه فاصله زیادی دارند.

آب و هوای این منطقه بسیار مطلوب است و لذت قایق سواری و تماشای مناظر اطراف را دو چندان میکند. علاوه بر تماشای مسابقات میتوانید به محل نگهداری و چرای شترها هم بروید. جهت ورود به سکوهای تماشا به طبقه منفی 1 دبی مال بروید و با مشاهده علائم راهنما (علامت های راهنمایی برای رفتن به سکوهای تماشا) خود را به سکوها برسانید. دیگر نکته مهم این که حتماً قبل از تهیه بلیط سکوهای تماشا، آب و هوای دبی را بررسی کنید. اگر کودکی دارید که از تماشای ماهی ها لذت می برد می توانید اورا به دست مربیان مجموعه بسپارید تا یک تجربه جالب را به دست بیاورند. سکوی تماشای «At The Top SKY» تمامی ایام هفته و طول روز از 7 صبح تا 10 شب باز می باشد. دقیقاً چه مدت طول کشید تا برج خلیفه ساخته شود؟ اگر دوست دارید با برج خلیفه دبی بیشتر آشنا شوید و این اعجوبه قرن را کامل بشناسید، تا انتهای این مطلب بامجله گردشگری فلای تودی همراه باشید. برای رزرو هتل آرمانی دبی میتوانید به راحتی از طریق فلای تودی اقدام کنید. کودکان زیر ۱۰ سال اجازه دارند در ماموریتهای سرگرمکننده این بخش شرکت کنند و برای کشفیات، دستاوردها و خلاقیتهایی نشان دریافت کنند که از خود به نمایش میگذارند.۶.

یکی از پاساژ های قدیمی دبی، پاساژ بورجومان است که محیطی خانوادگی و دوستانه دارد. 4-پایداری و استفاده مجدد از منابع از دیگر حقایق آسمان خراش است. ✦ واقعیت های جالب خلیفه برج خلیفه که می توانید واقعاً تحسین کنید پایداری و استفاده مجدد از منابع است. جالب است که بدانید برج خلیفه دبی رکوردهای زیادی را شکست که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت. اپراتور فرودگاه دبی اینترنشنال (DXB) گفت که میانگین زمان انتظار در بخش کنترل پاسپورت این فرودگاه در سال 2022 برای بیش از 69 درصد از مسافرانی که به خارج از دبی سفر میکردند کمتر از 5 دقیقه بوده است. خیره کننده ترین عکسها از نمای بیرونی برج از سوق مدینه به ثبت رسیده است. مسلماً دیدن نقاط شهر از بلند ترین آسمان خراش جهان، جذابیت مخصوص به خود را دارد. این هتل در منطقه دیره بنا شده و چشماندازی زیبا از شهر و مراکز خرید دارد. میخواهید بدانید چهکارهای دیگری میتوان در محله میردف دبی انجام دارد، راهش این است که همینالان برنامه­ای برای سفر دبی تدارک ببینید و بهسوی این منطقه پرواز کنید. با تلسکوپ های تعبیه شده در لانژ برج خلیفه می توانید کهکشان را ببینید و در زمان غروب آفتاب نوشیدنی های مخصوص را نوش جان کنید و از سپری کردن ساعاتی با دوستان خود لذت ببرید. سوسن عنکبوتی که گیاه بومی قاره آمریکاست هم منبع الهام طراحی ظاهری برج خلیفه بود. این بهشت به عنوان بزرگترین پارک پروانه های سرپوشیده جهان، از یک گلخانه با دمای کنترل شده پر از بیش از 15000 پروانه از بیش از 50 گونه مختلف تشکیل شده است که به زیبایی در 10 گنبد با طراحی سفارشی پخش شده اند. یکی دیگر از جاذبه ای دیدنی دبی، فواره های آن است که به صورت موزیکال می باشد.

این فواره یکی از بزرگ ترین فواره های موزیکال جهان به شمار می رود که دقیقا در مقابل برج خلیفه واقع شده است. ✦ برای تکمیل برج خلیفه بیش از 110 هزار تن بتن ، 55000 تن میلگرد فولادی و 22 میلیون ساعت کار طول کشید. آسمان خراش بسیار بلند برج خلیفه دبی با ارتفاع 829.8 متر در دان تان شهر دبی بلندترین سازه دست بشر در دنیاست و دارای طرفداران بسیاری می باشد ، این برج باشکوه که ساختنش 5 سال به طول انجامید یکی از جاذبه های برجسته در سرتاسر خاورمیانه می باشد و در سال 2010 میلادی افتتاح گردید و پیشنهاد ما برای شما عزیزان در سفر به دبی می باشد که دیدن از آن را از دست ندهید . 11 طبقه از برج خلیفه مختص به هتل آرمانی است، این هتل لاکچری امکانات فراوانی را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد و طبعا مسافران می توانند اقامتی رویایی را در این هتل 5 ستاره در دبی تجربه نمایند. زیرا ورودی برج مختص افراد ساکن، شاغل و میهمانان هتل و رستوران اتمسفر است. برج خلیفه در مرکز شهر دبی و در خیابان شیخ زاید واقع شده است و ورودی آن در داخل دبیمال قرار گرفته است. اگر سه بال مجزا برای برج متصور شویم میتوان گفت در هر یک از بالها یک ورودی برای برج تعبیه شده است. دبی را باید شهری زیبا دانست که شکوه ساختمانهای بلند و سر به فلک کشیدهاش اولین چیزی است که با آمدن نامش به ذهنها میآید. این مجتمع شامل برجهای زیبا و منحصربهفردی را شامل میشود که انواع آپارتمان فوق لاکچری و هتلهای بسیار مجلل را در اختیارتان قرار میدهند. هتل آرمانی برج خلیفه دبی، مجموعهای پنج ستاره و یکی از معروفترین هتلهای این شهر است. رستوران های شیک و لاکچری آرمان از استراحتگاه های برج خلیفه برای صرف لذیذترین غذاهای عربی و بین المللی هستند.

در این مرکز خرید دبی شما می توانید هرآنچه نیاز دارید را از برند های لوکس جهانی خریداری کنید. ساعت کار این مرکز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می باشد. یکی از نکاتی که در مارینا مال شاید بیشتر برای ایرانی ها جلب توجه کند این است که در این مرکز خرید می توان تجار ایرانیِ زیادی را خواهید که در این مجموعه به کسب و کار مشغول هستند . 6- 12000 کارگر بر روی این برج کار می رده اند که در طی مدت زمان 6 سال، 4 کارگر از بین رفته اند. برای تکمیل برج خلیفه بیش از 110000 تن بتن، 55000 تن میلگرد فولادی و 22 میلیون ساعت کار صرف شده است. هرچند که دیدن برج خلیفه در میان ابرها نیز بسیار خیره کننده است. سکو تماشا « at the top » که در طبقه 124 و 125 آسمان خراش قرار گرفته از یکشنبه تا چهارشنبه 10 صبح تا 10 شب و پنج شنبه تا شنبه از 10 صبح تا 12 شب به روی گردشگران باز است. سکوی (at the top) در طبقه 124 شروع به کار نمود. دهکده جهانی هر سال کمی تغییر میکند و جاذبههای جدید و هیجانانگیز، سرگرمی، خرید و غذا را به ارمغان میآورد. در کنار جاذبههای تفریحی بالیوود پارک دبی، رستورانها و کافههای متعددی برای سرو غذاهای سنتی و فست فودی مناسب برای هر سلیقه و ذائقهای وجود دارند که آماده پذیرایی از مهمانان هستند. علت محبوبیت این پارک آبی قرار گرفتنش کنار ساحل و همچنین داشتن تم دریا است. در این پارک بساط بهترین سرگرمیهای آبی برای کودکان مهیاست. اردیبهشت آنلاین: دبی به عنوان مهمترین مقصد توریستی در همسایگی کشورمان، از دیرباز تاکنون یکی از بهترین گزینهها برای سفر ایرانیان محسوب میشود. حتی اگر در هتل Atlantis اقامت ندارید، می توانید به فروشگاه ها و رستوران های موجود در لابی دسترسی پیدا کرده و از جاذبه های دیدنی آن لذت ببرید.

دیدن آبزیان کوچک تنها بخشی از دیدنی های آکواریوم دبی است. 5- سرعت آسانسور برج خلیفه 10 متر در ثانیه است که این آسانسور را در زمره سریع ترین آسانسور های جهان قرار می دهد. چند نفر در ساخت برج خلیفه کشته شدند؟ 12- بیش از 30 هزار نفر می توانند در برج خلیفه اقامت داشته باشند. برج خلیفه امارات نمایش استثنایی از یک کار هنری می باشد و بی دلیل نیست که به جواهر دبی مشهور می باشد. این مسجد علاوه بر اینکه یک عبادتگاه میباشد یکی از آثار هنری برجسته با تلفیقی از معماری شرق و غرب است. یک تراس بدون سقف در ارتفاع 452 متری وجود دارد که تقریبا میان برج قرار گرفته است. تحسین برانگیز است که در مرتفع ترین رستوران جهان غذای خود را نوش جان کنید و از چشم اندازهای پانوراما و خیره کننده شهر دوبی لذت ببرید. دراینخصوص بهتر است بدانید که موزه های دبی به موارد گفته شده ختم نمیشود و از دیگر موزههای جذاب دبی میتوان به موزه پلیس، موزه تاریخ طبیعی، موزه آینده و… همانطور که میدانید دبی شهری بیابانی با آبوهوایی گرم و خشک بوده و آفتاب تابستان آن سوزان است؛ ازاینرو اگر تاب گرمای ۴۰ درجه تابستان این شهر را ندارید، بهتر است برای ماجراجویی در قلب این کویر مدرن فصلهای پاییز و زمستان را انتخاب کنید. واقعا دیدنی بود طلوع آفتاب از بلندترین ساختمان دنیا.

همچنین در امتداد سواحل، صندلیهای آفتابگیر و کابینهایی وجود دارد که برای آفتاب گرفتن اجاره داده میشوند. این تراس از فضای رو باز ۱۰ هزار متری و دو استخر به همراه کلبههای کوچک یا کابانا تشکیل شده و سکوهای آفتابگیر آن تا دریا امتداد یافتهاند. قیمت بلیط سکوهای تماشا متفاوت است. یکی از بزرگ ترین آکواریوم های سرپوشیده جهان، آکواریوم دبی است که بیش از هزاران جانور دریایی و آبزی با 140 گونه مختلف در آن زندگی می کنند. بسیاری از فعالیتهایی که میتوان در اسکی دبی انجام داد کودکان و بزرگسالان را سرگرم میکند. در این پارک تعدادی نزدیک بر 100 بازی وجود داشته و می تواند تمام طول روز شما را سرگرم نگه دارد. این کشور از لحاظ استراتژیک دارای موقعیتی حساس و حیاتی است و در طول ورودیهای جنوبی تنگه هرمز و نقطه مهم ترانزیتی برای صادرات نفت خام جهان قرار دارد. به صد و بیست و چهارمین طبقه که دومین سکوی مشاهده بلند روباز جهان است بروید تا چشم اندازی بی وقفه از خط افق آسمان دبی و اطراف این شهر را نظاره گر باشید زیرا برج خلیفه یکی از جاذبه های مهم دبی می باشد . صاحب واقعی برج خلیفه کیست؟ نام این برج امارات از شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، حاکم ابوظبی و به پاس کمکی که ابوظبی به دبی برای ساخت این برج کرد، برگرفته شده است. حمل و نقل عمومی دبی مانند اتوبوس دبی، مترو دبی و تاکسی دبی می توانند شما را از هر نقطه ای به بزرگراه شیخ زائد و آسمان خراش خلیفه برسانند. همچنین برندهایی مانند گوچی، پرادا و ویتون در انجا شعبه دارند و میتوانید اجناس اصل را از آنجا تهیه کنید.

660 لامپ و 50 پروژکتور وظیفه نورپردازی آب نما را دارند که با توجه به موزیک تغییر رنگ می دهد. به همین دلیل، بیشتر مسافرانی که خواهان سفر به یاد ماندنی در دبی هستند، هتل های چند ستاره را انتخاب می کنند؛ هتل هایی که در سراسر جهان منحصر به فرد هستند و مسافران را با ارائه امکانات و خدمات منحصر به فرد و لوکس شگفت زده می کنند. نمایشگاه بین المللی پارچه و پوشاک دبی نمایشگاهی منحصر به فرد در صنعت پوشاک و نساجی است که به دلیل اهمیت هر شش ماه یک بار برگزار می شود. بدین گونه که شما سوار خط قرمز مترو می شوید و در ایستگاه برج خلیفه پیاده می شوید. این ساختمان در ابتدا برج دبی نامگذاری شد اما به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی ، خلیفه بن زاید آل نهیان تغییر نام داد. ضمن این که در اطراف بلوار محمد بن راشد نیز آثار هنری مختلفی گذاشته است. در این برج 828 متری یک طبقه به اثرات هنری اختصاص داده شده تا یک پیوند فرهنگی بین جوامع بین المللی ایجاد شود. ارتفاع برج خلیفه به طرز حیرت انگیزی 828 متر (2716.5 فوت) بلندی دارد که بر فراز دبی افزایش می یابد.

لانژ آسمان خراش خلیفه در طبقه های 152، 153 و 154 برج واقع شده و بلند ترین سالن لانژ جهان هم به شمار می رود. اما بهترین زمان بازدید از آسمان خراش خلیفه از 10 صبح تا 12 ظهر و قبل از تعطیلی سکوهای تماشا است. قیمت غذاهای رستوران اتمسفر برج خلیفه از 160 درهم شروع شده و تا 399 درهم ادامه می یابد. رستوران اتمسفر دبی مرتفع ترین رستوران جهان است که در طبقه 156 برج خلیفه قرار دارد. تنها افرادی اجازه ورود به برج خلیفه را دارند که ساکن خود برج یا میهمان هتل آرمانی دبی باشند. شکل اصلی این ساختمان الهام گرفته از بادبان گشتی ماهیگیری عربی است که حدود 321 متر تا بالای آنتنش ارتفاع دارد. 18- 530 هزار متر مربع کل مساحت برج است که 170،000 متر مربع برای آپارتمان های مسکونی و 28،000 متر مربع برای قسمت های تجاری استفاده شده است. این برج 828 متر ارتفاع دارد و دارای 163 طبقه ، 1000 واحد آپارتمان ، 49 طبقه اداری ، 4 استخر و هزاران امکانات دیگر که در پایین مفصل به آن خواهیم پرداخت تا زمانی که با تور دبی به این شهر سفر می کنید با این برج عظیم و با شکوه بیشتر آشنا شوید. ضمن این که رژه و بازی پنگوئن ها می تواند شما را حسابی سرحال بیاورد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 5

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 419
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 458
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3403
  • بازدید ماه : 19922
  • بازدید سال : 100332
  • بازدید کلی : 341584
  • کدهای اختصاصی